Polityka transferowa

Czym kierują się kluby piłkarskie w doborze zawodników do swojej drużyny? Czy jest to sukces piłkarski, zwycięstwo, czy też może bardziej liczą się zyski ze sprzedaży biletów, koszulek i innych gadżetów? Sukces sportowy czy marketingowy? Oto parę lat temu Real Madryt sprowadził do siebie kilka znanych gwiazd piłkarskich, m. in. Davida Beckhama, Luisa Figo i Zinedina Zidana. Zawodnicy doświadczeni, u schyłku swoich karier, ale nadal o umiejętnościach co najmniej nieprzeciętnych.

Zdjęcie znalezione na stronie Pixabay.com

Sukcesu sportowego w tym okresie jednakże nie było. Rozgłos natomiast był jak najbardziej. Koszulki z nazwiskami gwiazd sprzedawały się jak świeże bułeczki. Podobna sytuacja była w naszym kraju parę lat. Do Zagłębia Lubin sprowadzono sporo naszych rodzimych gwiazd, a mimo to drużyna w ówczesnym sezonie spadła z ekstraklasy. Wniosek nasuwa się w tej sytuacji jeden. Aby mieć sukces sportowy, nie wystarczą same gwiazdy. Mądra polityka transferowa wymaga rozwagi, a na sukces trzeba poczekać cierpliwie kilka sezonów.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *